![]() |
Ochrona Środowiska |
|
|
Projekt ustawy zawiera regulacje, których celem jest:
- rozpoznanie, przygotowanie i ocena skali problemów związanych z ograniczaniem wpływu na środowisko i zdrowie ludzi wielkoobszarowych terenów zdegradowanych,
- usunięcie lub ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko i zdrowie ludzi wielkoobszarowych terenów zdegradowanych, w tym eliminacja lub zabezpieczenie odpadów stwarzających zagrożenie dla środowiska i zdrowia ludzi oraz oczyszczenie zanieczyszczonych terenów celem późniejszego zagospodarowania,
- przywrócenie wielkoobszarowych terenów zdegradowanych do ponownego wykorzystania lub przygotowania do pełnienia nowych funkcji, o ile jest to możliwe.
Projekt ma charakter specustawy dedykowanej konkretnym, już zidentyfikowanym terenom poprzemysłowym, wybranym w oparciu o informacje na temat wpływu na środowisko tych terenów zgromadzonym w trakcie prac Zespołu ds. terenów zdegradowanych, dla których działania związane z inwentaryzacją i diagnozą oraz poprawą stanu środowiska będą mogły być sfinansowane m.in. z Krajowego Planu Odbudowy oraz innych funduszy europejskich w ramach polityki spójności w latach 2021-2027. Ewentualne przyszłe rozszerzenie listy terenów z załącznika do projektu ustawy może być wprowadzone w wyniku nowelizacji przepisów i będzie podlegało odrębnej ocenie skutków.
Ustawa będzie określać:
1) wielkoobszarowe tereny zdegradowane, dla których konieczne jest podjęcie działań związanych z poprawą stanu środowiska;
2) zasady ewidencjonowania wielkoobszarowych terenów zdegradowanych;
3) zadania i kompetencje organów administracji publicznej dotyczące działań związanych z poprawą stanu środowiska na wielkoobszarowych terenach zdegradowanych;
4) źródła finansowania działań związanych z poprawą stanu środowiska na wielkoobszarowych terenach zdegradowanych.
W projekcie wprowadzono definicje kluczowe dla prawidłowego stosowania przepisów projektowanej ustawy. Wprowadzenie definicji wielkoobszarowego terenu zdegradowanego ) jest niezbędne dla poprawnego rozumienia zakresu przedmiotowej ustawy, wskazując, że najważniejszym wyznacznikiem uznania danego terenu za wielkoobszarowy teren zdegradowany jest, oprócz jego wielkości i objęcia zanieczyszczaniem powierzchni przynajmniej 10 ha, obecność na tym terenie lub jego części składowiska historycznych odpadów przemysłowych lub miejsca gromadzenia historycznych odpadów przemysłowych, a także potwierdzenie występowania istotnego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska, w tym również zdefiniowanego zanieczyszczenia powierzchni ziemi oraz zanieczyszczenia wód, które to pojęcia zostały zdefiniowane odrębnie przez odesłanie do obowiązujących regulacji.
źródło:
https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/druk.xsp?nr=3280
Świadczymy usługi obejmujące outsourcing środowiskowy i zarządzanie środowiskiem w przedsiębiorstwie rozumiane powszechnie jako Ochrona Środowiska.
Naliczamy opłaty za korzystanie ze środowiska. Prowadzimy bazie BDO ewidencje odpadów (KEO). Wykonujemy sprawozdania z zakresu gospodarki odpadami i opakowaniami w bazie BDO, sprawozdania obejmujące zużyty sprzęt (ZSEiE), baterie i akumulatory. Wykonujemy raporty Kobize i sprawozdania PRTR. Outsourcing środowiskowy zawiera opłaty środowiskowe, audyty ekologiczne, konsulting i doradztwo środowiskowe. Nasze usługi z zakresu ochrony środowiska obejmują woj. śląskie. Obszar naszej działalności rozumianej powszechnie jako Ochrona Środowiska obejmuje między innymi miasta: Katowice, Sosnowiec i Dąbrowa Górnicza.
® Nasz graficzny znak firmowy oraz nazwa EKOS są zastrzeżone w Urzędzie Patentowym RP pod numerem R.07080 i podlegają ochronie prawnej od 1992 r. |